Παρασκευή, Νοεμβρίου 17, 2006

Ο φιλος μου ο Κωστας

Ο φιλος μου ο Κωστας ,ειναι φιλομαθης μεν ,αλλα χωρις καμια ιδιαιτερα ανωτατη εκπαιδευση δε ,παντα τον

γοητευε η αρχαια ελλαδα ,οπως σε ολους μας αλλωστε ,αλλα ειχε κατα την γνωμη μου μια λανθασμενη και
ελλειπης αντιληψη για αυτην.Ματαια προσπαθουσα να τον πεισω οτι τα τριγωνα που σχηματιζονται στους
ελληνικους αρχαιολογικους χωρους δεν ειναι παρα συμπτωσεις που απορεουν απο το πληθος αυτων.Ειχε μαλιασει
η γλωσσα μου να του λεω πως σωστα ειναι υπερηφανος που γεννηθηκε ελληνας ,αλλα αυτο δεν σημαινει
πως ειναι ανωτερος απο αλλους λαους και πως το ευτυχημα της υπαρξης των προγονων μας ,αφ ενος ειναι
ευτυχημα για ολην την ανθρωποτητα ,αφ ετερου ειναι φαρος για να πορευτουμε και εμεις στα χναρια τους.
Κοντεψα να παθω εμφραγμα οταν υποπτευθηκα -ποτε δεν τολμησε να μου το πει καταμουτρα- οτι μπορουσε να πιστευει
τις παπαριες για σχεσεις των αρχαιων ελληνων με εξωγηινους και σειριανους.Κοντευα να τα παρατησω και να
συμβιβαστω με την ιδεα οτι δεν εχω αρκετη πειθω ετσι ωστε να του "επιβαλω" τις αποψεις μου -ειναι γνωστη σε
εμενα αλλωστε η αδυναμια μου να σηκωνω τα χερια ψηλα οταν καλουμαι να αποδειξω πως δεν ειμαι ελεφαντας-.

Ολα αυτα μεχρι που τα περασμενα χριστουγεννα ,του εκανα δωρο ,ξεροντας αυτην του την λατρεια ,ενα βιβλιο
του Egon Friedel η «Πολιτιστικη Ιστορια της Αρχαιας Ελλαδος» ,ενα βιβλιο που ειχα διαβασει παλαιοτερα το οποιο
ειναι ευπεπτο ,καλογραμμενο ,με πολλες (εως παρα πολλες) λεπτομεριες για την καθημερινοτητα των αρχαιων ελληνων.

Καιρο αργοτερα ,ενθουσιασμενος απο αυτο το βιβλιο ,με ρωτησε αν ξερω καποιο παρομοιο ,του εδειξα ενα απο την
βιβλιοθηκη μου ,ηταν το "Αθηναιων Πολιτεια" του Αριστοτελη ,το οποιο το ειχα αγορασει απο την πρωτοπορια αν δεν
κανω λαθος.Αυτο ηταν ,τις προαλλες μου ειπε για καποια προσφορα της εφημεριδας "ΤΟ ΒΗΜΑ" που εχει ολους τους
αρχαιους συγγραφεις ,και πως προθεση του ειναι να τα παρει ΟΛΑ!

Βεβαια ,εκτοτε ουτε κουβεντα ,για τις ανοησιες που ελεγε παλαιοτερα... ετσι ηρεμησαν και τα νευρα μου!
Λετε να ειναι συμπτωση ,εγω παλι δεν το πιστευω!!!

Κυριακή, Ιούνιος 18, 2006

Δεν υπάρχουν σχόλια: